A bejegyzés előző részében már elárultam, hogy a fenti számolgatás a fejlesztés alatt a karámban tartózkodókat jelöli.
Szóval nézzük, kikkel is van tele a körkarám :-) :
1. a gyermek
2. a ló
3. a fejlesztő
4. a „lovas ember”
A mai részben nézzük át, mit is csinál a fejlesztő. (Ezt tudom jól, mert ez vagyok én :-))
Először megismerkedik a gyermekkel, megismerteti azt a lóval, és bemutatja a „lovas embert ”. Amíg ők beszélgetnek, simogatják a lovat- beszélget a szülőkkel, felveszi az anamnézist.
Én szeretem, ha az első alkalommal csak ismerkedünk egymással, a lóval, beszélgetünk. Szeretem, ha rászánunk időt egy teljes állapotfelmérésnek. ( Itt általában sok minden kiderül. Dominancia zavar, idegrendszeri alulszervezettség, pszichés gátak, tanulási nehézségek, a mozgás összerendezetlensége …stb). Ezután, már itthon írok egy fejlesztési tervet. Fejlesztendő területek, elérni kívánt célok, fejlesztési feladatok. Ha a szülő kéri, kiegészítésként otthoni szenzomotoros mozgástréning feladatsort is összeállítok.
A következő alkalommal már e terv alapján összeállított foglalkozást tartok. A karámban az én feladatom az, hogy csak a gyerekre figyeljek, segítsem,tornázzunk, játszunk, tanuljunk.
A „varázsdobozból” jobbnál jobb játékokat vegyek elő, és játszunk, lovazzunk, játszunk, lovazzunk, játszunk, lovazzunk…..:-)
Mert tanulni Öröm is lehet!